Na czerwcowej sesji rada powiatu udzieliła absolutorium zarządowi powiatu tczewskiego. Dyskusję wywołała uchwała o zmianie wynagrodzenia starosty tczewskiego.
Czterdziestą drugą sesję rozpoczęło sprawozdanie starosty z bieżącej działalności Zarządu Powiatu. Później radni zapoznali się z informacją na temat stanu przygotowań do sezonu letniego powiatowych służb i straży pożarnej. Przyjęli także raport z funkcjonowania systemu opieki nad dzieckiem i rodziną w Powiecie Tczewskim.
Po omówieniu i przyjęciu sprawozdań, przystąpiono do części absolutoryjnej sesji. Najpierw Wiceprzewodnicząca Rady Jolanta Jank poinformowała, że opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej dotycząca wykonania budżetu i stanie majątku powiatu tczewskiego jest pozytywna.
Starosta wygłosił expose dotyczące głównie realizacji ubiegłorocznego budżetu. Przed głosowaniem przedstawiciele klubów rady i radni oceniali działania władz powiatu w minionym roku, wskazując na najważniejsze decyzje i zadania.
Ostatecznie rada udzieliła zarządowi powiatu absolutorium przy jednym głosie wstrzymującym się – Adama Kucharka, pozostali radni głosowali za.
Starosta podziękował Radnym oraz pracownikom Starostwa za pracę i zaangażowanie na rzecz realizacji zadań zaplanowanych w budżecie na 2017 rok.
W kolejnej części sesji rada głosowała jeszcze nad siedmioma uchwałami. Dyskusję wywołała uchwała o zmianie wynagrodzenia dla starosty. Za zmianą głosowali radni Prawa i Sprawiedliwości w tym sam starosta i wicestarosta. Tych dziewięć głosów wystarczyło, by uchwała została przyjęta do realizacji. Pozostali radni byli przeciw, wstrzymywali się ,a dwóch z koła Platformy Obywatelskiej w ogóle nie głosowało. Ponadto rada głosowała za wprowadzeniem kolejnej korekty do tegorocznego budżetu powiatu. W części poświęconej wnioskom i interpelacjom głos zabrali: Grażyna Antczak, Krzysztof Korda pytali o informacje dotyczące spółki szpitale tczewskie, a Zbigniew Kończewski prosił o interwencję zarządu powiatu w sprawie podwyżek stawek za przejazd jakie wprowadził lokalny przewoźnik komunikacji.