Ostatni etap budowy Wiślanej Trasy Rowerowej w Tczewie jest najkrótszy, ale będzie uciążliwy, bo zakłada przebudowę mostu drogowego nad Kanałem Młyńskim. Miasto wyda na to zadanie blisko trzy i pół miliona złotych, ale większą część tej kwoty odzyska dzięki dofinansowaniu unijnemu.
Wiślana Trasa Rowerowa jest częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020. WTR z założenia to szlak wzdłuż Wisły po obu jej stronach od źródła do ujścia. Zadania realizują poszczególne gminy. Budowa odcinka od drogi krajowej numer 22 przez Knybawę wraz z budowa mostu przez Strugę Subkowska zrealizowała gmina Tczew. Gmina zbudowała też w ubiegłym roku WTR-kę na wale wiślanym od granicy Tczewa do granicy z gminą Suchy Dąb.
Gmina miejska Tczew swoją część WTR-ki realizowała dotąd w dwóch etapach. Do dokończenia pozostał odcinek w ulicy Łąkowej, do skrzyżowania z ulicą Kolejową i wjazdu na wiadukt oraz budowa mostu nad Kanałem Młyńskim, za którym droga rowerowa połączy się z budowaną w ubiegłym roku.
Na to zadanie miasto przeznaczyło, zgodnie z szacunkiem, 6 milionów złotych. Ogłoszono przetarg i niedawno poznaliśmy oferty.
Najniższą kwotę 3 miliony 400 tysięcy złotych zaoferowała firma Roka, która wybudowała znane w Tczewie obiekty – most na Wiślanej Trasie Rowerowej nad strugą Subkowska i kilka lat wcześniej most nad Kanałem Młyńskim na Zatorzu. Jeśli nie będzie przeszkód formalnych z wyłonieniem wykonawcy inwestycja rozpocznie się w lipcu, a potrwać może do grudnia. Oznacza ona duże utrudnienia w mieście zwłaszcza dla mieszkańców osiedla Staszica jak i podmiotów gospodarczych Pomorskiej Strefy Ekonomicznej mieszczących się przy ulicy Czatkowskiej i Malinowskiej.