Budowa mostu nad Strugą Subkowską wkracza w końcowy etap. Gotowy jest już nasyp przy moście, na którym będzie ciąg jezdny i pieszo-rowerowy z parkingiem. To elementy Wiślanej Trasy Rowerowej, jaka powstaje na terenie naszego miasta i gminy Tczew.
Wiślana Trasa Rowerowa ma być dużym krajowym produktem turystycznym – szlakiem wzdłuż rzeki od jej źródeł do ujścia. To projekt dofinansowany z funduszy unijnych. W tym roku zarówno miasto jak i gmina Tczew realizują na swoich terenach odcinki Wiślanej Trasy Rowerowej – gmina buduje most nad Strugą Subkowską i odcinek od Knybawy właśnie do tego obiektu, także odcinek od granicy miasta na północy, czyli na wale od Czatków do granicy z gminą Suchy Dąb (czyli do miejscowości Ptaszniki).
Elementem, który budzi największa ciekawość WTR-ki jest most nad struga subkowską. na jego budowę gmina wykłada 640 tys zł. Zgodnie z wymogami prawa został zaprojektowany o kilka metrów wyżej niż rzeczywisty brzeg dryboka, stąd wysokie ansypy z obu stron rzeczki. O przebieg prac zapytaliśmy Romana Formelę kierownika budowy ze starogardzkiej firmy Roka Budownictwo.
Wójt gminy Tczew Krzysztof Augustyniak powiedział, że część południowa inwestycji jest blisko zakończenia, a wykonawca – firma Gladpol – przenosi ciężar prac na część północną – na wał za osiedlem Staszica. Koszt budowy tych dwóch odcinków wraz z miejscem postojowym do wypoczynku w Knybawie, tak zwanym pit stopem, wynosi 2 miliony 600 tys zł.
Budowa nasypu i części trasy położonej na terenie Tczewa to zadanie zlecone przez miasto. W tym roku miasto buduje również trasę na wale przeciwpowodziowym od strony północnej, a także w ulicy Czatkowskiej. Łącznie władze Tczewa na tegoroczne zadanie wyłożyły ponad 6 milionów zł.