Zakończyła się czwarta edycja kampanii „MIŁO! w mieście”, która była skierowana do dzieci dowożonych samochodem do przedszkoli i szkół. W efekcie uczniowie częściej wybierali spacer do szkoły, jazdę rowerem, hulajnogą lub autobusem. Urząd Miejski cieszy się, że ta edukacyjna akcja w tym roku pobiła rekord frekwencji.
Tegoroczna kampania „MIŁO! w mieście” trwała od 8 kwietnia do 21 czerwca i przyciągnęła niemal 2400 uczestników. Dla porównania w latach 2023, 2022 i 2021 odpowiednio było ich ponad 2400, 2300 i niemal 1700.
W akcji uczestniczyły zarówno publiczne jak i niepubliczne szkoły podstawowe i przedszkola. Dodajmy, że program edukacyjny kampanii MIŁO! polega na prowadzeniu zajęć w każdym przedszkolu i szkole, opartych na przygotowanych scenariuszach. Dzieci są nagradzane naklejkami w okresie od marca do czerwca za dojeżdżanie do przedszkoli i szkół rowerem, hulajnogą, pieszo lub autobusem. Jest to pierwsza kampania, która zachęca dzieci do poruszania się w ten sposób. Na zakończenie kampanii, dzieci otrzymały dyplomy oraz vouchery na darmowe wejście na basen odkryty w Tczewie.