Druga edycja Rowerowego Maja za nami. Była bardzo udana, przerosła oczekiwania organizatorów oraz samych uczestników, czyli uczniów i nauczycieli tczewskich szkół podstawowych.
65 tys. razy na rowerze, hulajnodze, rolkach czy też deskorolce… to nie żaden maraton, a efekt drugiej edycji kampanii „Rowerowy Maj” w Tczewie. Trwała ona od 4 do 31 maja czyli 20 szkolnych dni. Uczniowie podstawówek z Tczewa wklejały pilnie naklejki w specjalnych książeczkach i na szkolnych plakatach. Otrzymywało je każde dziecko, które przyjechało do szkoły na rowerze, hulajnodze lub na rolkach. Zbierane punkty zliczali szkolni koordynatorzy akcji, przekazując je następnie organizatorowi kampanii. Ze strony Urzędu miasta zajmował się nią Inspektor ds. polityki rowerowej i mobilności Grzegorz Pawlikowski.
„Rowerowy Maj” to rywalizacja ale przede wszystkim świetna zabawa, kształtowanie pozytywnych nawyków. Celem kampanii jest promowanie komunikacji mobilnej, ale również podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w okolicach szkół, ponieważ im więcej dzieci przyjeżdża do szkoły na rowerze, tym mniej zostaje dowożonych samochodami.