Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest na finiszu przebudowy odcinka drogi krajowej numer dwadzieścia dwa na odcinku Czarlin-Knybawa. Jednym z elementów tej inwestycji jest odbudowa podziemnego przejścia pod drogą tuż przed mostem knybawskim na Wiśle. Tunel będzie służył pieszym i rowerzystom.
Ten przepust to ważny obiekt infrastruktury zwłaszcza dla rowerzystów. Połączy nową drogę rowerową przy dwudziestce dwójce z istniejącym szlakiem rowerowym Euro Velo, czyli Wiślaną Trasą Rowerową. W zasadzie przejście stało się częścią tej trasy. Z tunelu ucieszą się spacerowicze, zapewne też klienci pobliskiej restauracji z hotelem, a także mieszkańcy Knybawy i Czarlina.
Co ciekawe – to przejście istniało – tunel łączył przyczółek mostu knybawskiego po obu stronach drogi. Wiele lat temu przy przyczółkach istniała infrastruktura podziemna służąca celom wojskowym. Zgodnie z projektem przepust odnowiono, a z obu stron zbudowano odpowiednie połączenia. Po północnej stronie to schody i droga do Wiślanej Trasy Rowerowej, także droga do DK 22, po południowej stronie są schody i podjazd dla rowerzystów. Całość jest prawie zakończona, ale korzystać będzie można w połowie jesieni, kiedy ma się zakończyć cała przebudowa blisko 4-kilometrowego odcinka drogi krajowej. Mówi rzecznik GDDKiA w Gdańsku Mateusz Brożyna.
Rekonstrukcja przepustu i infrastruktura wokół niego kosztowały niespełna 2 miliony złotych. Budowa drogi rowerowej w ciągu całego remontowanego odcinka drogi krajowej 22 Czarlin-Knybawa to kontynuacja inwestycji rowerowych GDDKiA w okolicy Tczewa. Połączenie naszego miasta z węzłem w Czarlinie pozwoliłoby na utworzenie rowerowej pętli wzdłuż dróg krajowych wraz z Wiślaną Trasą Rowerową.