Nowe nawierzchnie dwóch alejek, remonty chodników i frontowego ogrodzenia to część prac jakie od września przeprowadził Zakład Usług Komunalnych na cmentarzu komunalnym. Dyrektor ZUK-u Krystian Jendrzejewski tłumaczy, że potrzeb modernizacyjnych jest na cmentarzu bardzo dużo i będą sukcesywnie realizowane.
Od 2018 roku zarządzanie tczewskim cmentarzem komunalnym przejął Zakład Usług Komunalnych w Tczewie. Wcześniej, przez 30 lat, administrowaniem nekropolii zajmował się podmiot prywatny – firma Dal.
Mieszkańcy narzekają na infrastrukturę cmentarza. Przede wszystkim na jakość nawierzchni chodników głównych ciągów, także parkingu i alejek, choć problemów jest znacznie więcej.
Dyrektor ZUK Krystian Jendrzejewski postanowił zająć się rozwiązywaniem najbardziej uciążliwych problemów – te zdjęcia pokazują jak po opadach deszczu wyglądały alejki i chodniki frontowej części cmentarza, położonej za wejściami głównymi.
Jeszcze do końca października ma być zrealizowany remont alejki położonej najbliżej wejść, liczącej 220 metrów. Łącznie na wszystkie alejki i chodniki wydatkowano w tym roku około 200 tys. zł. Środki te pochodziły z budżetu na utrzymanie cmentarza. W planie jest również montaż barierek i zjazdów dla wózków w miejscach gdzie obecnie są zbyt wysokie krawężniki.