Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku nie będzie finansował dotacji na usuwanie azbestu i wymianę węglowych pieców. To koniec proekologicznych programów realizowanych we współpracy z miastem Tczew, o czym w programie Pytania do Prezydenta zakomunikował Mirosław Pobłocki.
W ubiegłym roku Gmina Miejska Tczew po raz pierwszy ogłosiła konkurs pod nazwą „Usuwanie wyrobów zawierających azbest”. Był on realizowany w oparciu o program ogłoszony przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Wybrana w przetargu firma dokonywała – demontażu, transporcie i utylizacji szkodliwego azbestu. Fundusz pokrywał koszt tej usługi. Łącznie usunięto wyroby zawierające azbest od 8 wnioskodawców za blisko osiem i pół tysiąca złotych. W tym roku w kolejnej edycji konkursu wpłynęło dziesięć wniosków o dofinansowanie.
W latach 2012-2017 urząd miasta przyznawał dotacje do wymiany ogrzewania w ramach konkursu „Czyste powietrze Tczewa”. dzięki temu zlikwidowano 348 pieców węglowych i wykonano 161 nowych instalacji: kotły gazowe, podłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej i pompy ciepła. W sumie przez 6 lat beneficjenci otrzymali blisko 600 tysięcy zł dotacji.