Prawdopodobnie już wiosną rozpoczną się pierwsze prace związane z remontem dworca PKP w Tczewie. Koszt inwestycji to około jedenaście milionów złotych. Sprawdziliśmy, czy mieszkańcom podoba się koncepcja proponowana przez PKP.
Planowana modernizacja obejmie nie tylko cały budynek, ale także układ drogowy przy dworcu i teren wokół niego. Zmiany mają na celu zwiększenie dostępności do dworca dla osób mających trudności z poruszaniem się: czyli pasażerów z niepełnosprawnością, z wózkami dziecięcymi oraz z dużym bagażem.
Jedną z kluczowych zmian będzie stworzenie drugiego głównego wejścia na dworzec. Piesi będą przechodzić przez plac z lokomotywą do projektowanego wejścia zlokalizowanego w północnym szczycie budynku, gdzie pojawią się jednokierunkowe schody ruchome i winda. Powstały nowy ciąg komunikacyjny pozwoli na włączenie do użytkowania komercyjnego powierzchni znajdujących się na kondygnacji -1. PKP informuje również, że w planach jest likwidacja dwóch wind, które według spółki nie usprawniały w należyty sposób komunikacji pionowej. W zamian zostanie zamontowany większy dźwig osobowy, łączący ze sobą poziomy -1 i 0 oraz poziom kładki nad torami. Poszerzone zostaną także schody prowadzące z holu dworca na kładkę nad torami, co ma znacząco poprawić komunikację między budynkiem dworca a peronami.
Plany PKP są ambitne, ale czy spodobają się pasażerom? Pokazaliśmy kilku podróżnym wizualizacje nadesłane przez spółkę kolejową i spytaliśmy, czy pomysły PKP są zbieżne z oczekiwaniami pasażerów.
W ramach programu inwestycji dworcowych PKP S.A. zamierza łącznie zmodernizować, przebudować lub wybudować blisko 200 obiektów dworcowych w całej Polsce.