W kościele farnym znów można było posłuchać muzyki klasycznej na żywo. W niedzielny wieczór w koncercie z cyklu “ZASŁUCHANIE. Między muzyką a ciszą” wystąpiła orkiestra kameralna Progress pod batutą Szymona Morusa.
Kościół Podwyższenia Krzyża Świętego na tczewskiej Starówce tej jesieni działa niczym prężna placówka kultury. Wrześniowe niedzielne wieczory wypełniały miłośnikom muzyki klasycznej koncerty w ramach Sambor Festivalu Tczew.
Już w pierwszą niedzielę października Pomorskie Stowarzyszenie Musica Giovane zaprosiło na koncert z cyklu „ZASŁUCHANIE. Między muzyką a ciszą”.
Orkiestra kameralna Progress pod dyrekcją Szymona Morusa zaprezentowała utwory pozwalające poprzez muzykę na przeniesienie do krainy wyobraźni w poszukiwaniu wytchnienia od pośpiechu codzienności.
Najpierw zabrzmiał najsłynniejszy utwór autorstwa Samuela Barbera „Addagio na smyczki”. Kompozycja powstała w 1936 roku. 70 lat później tęskna melodia zyskała tytuł „najsmutniejszego utworu muzyki klasycznej” w rankingu słuchaczy radia BBC.
W repertuarze koncertu znalazł się również utwór angielskiego kompozytora Gustava Holsta „Brook Green Suite”. Orkiestra Progress wraz z solistą skrzypkiem Łukaszem Peruckim zaprezentowała również słuchaczom medytacje z opery „Thais”, do którego muzykę skomponował Jules Massenet.