Po wielu miesiącach poznaliśmy nazwę firmy, która została wybrana na nowego operatora systemu roweru metropolitalnego Mevo 2.0. Jeżeli od tej decyzji nie będzie kolejnych odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej, na początku nowego roku zostanie podpisana umowa ze zwycięzcą przetargu – hiszpańską firmą City Bike Global.
Przypomnijmy, że w postępowaniu na obsługę nowego Mevo 2.0 wpłynęły dwie oferty. Hiszpański City Bike Global z polskim podwykonawcą Geovelo zaproponował kwotę 159 mln zł, a konsorcjum składające się z polskiego BikeU i czeskiego Freebike kwotę 365 mln zł. Komisja przetargowa ogłosiła, że zwycięzcą została firma City Bike Global. W efekcie to właśnie ona będzie przez 6 lat zarządzać ponad czterema tysiącami rowerów elektrycznych i tradycyjnych w 16 gminach województwa pomorskiego, w tym w Tczewie.
Przypomnijmy, że w przeciwieństwie do Mevo 1.0, tym razem zamawiana jest usługa, a nie zakup rowerów i stacji. Do dyspozycji użytkowników będą dwa rodzaje abonamentów: miesięczny za niecałe 30 zł oraz roczny za 259 zł. W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 min jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 min na elektrycznym. Po wyczerpaniu minut z abonamentu, każda minuta na rowerze elektrycznym będzie kosztować 20 groszy, a na tradycyjnym 10 groszy. Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej lub 48-godzinnej. Zanim z rowerów będą mogli skorzystać zarejestrowani użytkownicy, sto jednośladów trafi na testy wewnętrzne.