Na początku listopada opisywaliśmy sytuacje, w których klienci Energa Obrót przekonani, że podpisują umowy na dotychczasowych warunkach taryfy G11, zaskakiwani byli dodatkową opłatą handlową na fakturach. Powiatowy rzecznik konsumentów zorganizował spotkanie, na którym pracownicy Energii każdą sprawę wyjaśniali indywidualnie.
Jakiś czas temu do naszej redakcji zgłosiły się osoby, które zauważyły, że płacą za prąd więcej niż się spodziewały. Na fakturach dodana została opłata handlowa, związana z ofertą G11k. Różnica jednej literki względem taryfy urzędowej G11 skutkowała wyższymi rachunkami, czasem nawet ponad 30 zł miesięcznie. Sprawy wyjaśnialiśmy z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów, który zorganizował w ostatni czwartek spotkanie. Podczas trzech godzin dyżuru pracownicy zespołu Rzecznika Klienta Energa Obrót wyjaśniali wątpliwości związane ze sprzedażą energii elektrycznej, na miejscu załatwiali sporne kwestie i zbierali uwagi, które mogą usprawnić dalszą codzienną współpracę.
Jeśli podobnych spraw pojawiać się będzie więcej, Powiatowy Rzecznik Konsumentów, Przemysław Szenrok nie wyklucza, że będą kolejne spotkania. Zatem warto sprawdzić swoją umowę i z pomocą rzecznika uzyskać niższe rachunki, co ma niebagatelne znaczenie w czasach drożejącej energii.