Przęsła Lentzego jak nowe – modernizacja zabytkowej części mostu tczewskiego zakończona.
Pierwszy etap przebudowy mostu tczewskiego na Wiśle został zakończony. W piątek odbyła się odprawa techniczna, na której wykonawca pokazał końcowy efekt prac przedstawicielom inwestora i nadzoru budowlanego.
Firma Banimex zrealizowała swoje zadanie blisko trzy miesiące przed czasem. Kompleksowy remont zabytkowych przęseł liczących blisko 160 lat trwał ponad rok. Charakterystyczna nitowana kratownica Lentzego wygląda jak nowa, ale to ta sama stal, pierwotny element obiektu, który w czasie gdy powstawał był najdłuższym mostem w Europie i jednym z najpiękniejszych na świecie. Nowe są części konstrukcji przęseł, na przykład płyta ortotropowa, czyli podstawa nawierzchni, czy też łożyska na filarach, na których posadowiony jest most. Wcześniej odnowione wieże mostu można będzie oglądać, właściwie dotykać, bo po obu stronach mostu są drogi dla pieszych i rowerzystów.