Trwa malowanie ponad 120-letniego wiaduktu w ciągu ulicy 1 Maja. Zadanie wykonuje Zakład Usług Komunalnych za pomocą podkładu i farby bezpłatnie przekazanej przez prywatną firmę. Przy okazji sprawdzamy, w jakim stanie technicznym jest ten wiadukt i kiedy mogłaby nastąpić jego wymiana.
Wiadukt w ciągu ul. 1 Maja powstał w 1896 roku – jest najdłuższym i najstarszym obiektem drogowym w Tczewie, nie licząc mostu nad Wisłą. Od wielu lat wiadomo, że miasto prędzej czy później będzie go musiało wymienić. Zanim do tego dojdzie Zakład Usług Komunalnych chce zadbać o to, by obiekt mógł jeszcze przez kilka lat posłużyć kierowcom i pieszym. Aktualnie trwa konserwacja wiaduktu za pomocą podkładu i farby, które mają powstrzymać korozję.
Już kilka lat temu prezydent Tczewa zapowiadał kilka mostowych inwestycji w okolicy ulicy Łąkowej. W pierwszej kolejności miasto wybudowało nowy mostek nad kanałem Młyńskim, następnie wymieniło wiadukt w ciągu ul. Nowy Rynek, a w następnej kolejności musi wymienić wiadukt na 1 Maja. Problem w tym, że jest on najdłuższy, więc jego koszt może być znacznie wyższy niż niedawno otwarty wiadukt. ZUK w chwili obecnej nie ma informacji, kiedy ta inwestycja mogłaby być zrealizowana. Dzięki temu, że wiadukt w ciągu ul. Nowy Rynek niedawno został otwarty, ZUK przewiduje, że ruch na najstarszym wiadukcie może się zmniejszyć.
W sierpniu podczas uroczystego otwarcia nowego wiaduktu spytaliśmy prezydenta, o to kiedy można byłoby spodziewać się wymiany wiaduktu na 1 Maja. Włodarz odpowiedział nam wówczas, że do inwestycji mogłoby dojść najszybciej pod koniec kolejnej samorządowej kadencji.