Zakład Usług Komunalnych ogłosił przetarg na świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w Tczewie w latach 2023-2033.
To największy przetarg w historii naszego samorządu. Umowa z przyszłym przewoźnikiem ma być zawarta aż na 10 lat. Mimo tak długiego okresu specyfikacja przetargowa jest precyzyjna i wymagająca dla firmy, która ma świadczyć usługi dla mieszkańców Tczewa.
Wszystkie autobusy mają być nowe, niskopodłogowe, z systemami pobierania opłat stosowanymi w Tczewie, w tym z pomorskim systemem Fala. Osiem z dwudziestu pięciu autobusów ma mieć napęd elektryczny, co związane jest z wymogami jakie stawia przed samorządami ustawa o elektromobilności. Przetarg pojawił na platformie zakupowej w środę po południu. Wystawiającym jest Zakład Usług Komunalnych w Tczewie.
Takie założenia powodują, że tczewski samorząd musi się liczyć z dużo większymi wydatkami na komunikację miejską niż są obecnie. Zapytalismy Boleskiego ile i za co obecnie płaci miasto przewoźnikowi.
Na węźle transportowym przy telebimie miasto na swój koszt wybuduje stację ładowania dla autobusów elektrycznych
Umowa z nowym wykonawcą ma obowiązywać przez 10 lat, ale od roku 2023. Zapytaliśmy dyrektora ZUKu, kiedy moze być wyłoniony przewoźnik i od kiedy dokładnie umowa mogłaby być realizowana.