Kilka tygodni dzieli nas od powrotu do miast Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot systemu roweru publicznego Mevo. Po ponad trzyletniej przerwie w maju operator Mevo 2 dostarczy część rowerów i początko będą one bezpłatne. Kompletny system będzie funkcjonował latem.
Blisko trzy lata temu OMGGS zerwał umowę z operatorem systemu Mevo 1. W ubiegłym tygodniu w Sądzie Okręgowym w Gdańsku zapadł wyrok w sprawie przeciw spółce NB Tricity i Nextbike Polska.
OMGGS domagał się od Nextbike kary wynikającej z niedotrzymania warunków umowy na dostarczenie i obsługę systemu Mevo. Sąd zdecydował o przyznaniu racji władzom metropolii i nakazał spółce Nextbike oddać pełną kwotę kary, czyli 4 miliony zł plus odsetki, jak i koszty postępowania sądowego. Wyrok nie jest prawomocny.
Nowy przetarg na rower metropolitalny wygrała katalońska firma City Bike Global / Inurba Mobility. Operator zobowiązał się, że cała flota Mevo 2 będzie fabrycznie nowa, mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów. Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Rowery elektryczne trafią na teren 16 samorządów.