Teraz jest dużo łatwiej. Bo chcąc się zameldować nie ma potrzeby zgłaszania się do urzędu. Od 1 stycznia wniosek meldunkowy można złożyć w formie internetowej.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wprowadziło duże ułatwienie dla obywateli, którzy w tym roku będą musieli dokonać zmian meldunkowych zarówno na pobyt stały, jak i czasowy. Gabrielę Kaczmarek naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego spytaliśmy jakie w tej kwestii zmiany nastąpiły?
Niestety, dużo większa zmiana nie weszła w życie. Wcześniej planowano bowiem, że tego roku w ogóle zniknie obowiązek meldunkowy. A tak się nie stało, czym to MSWiA argumentowało?
Osoby, które mają założony profil zaufany e-PUAP, mogą skorzystać ze złożenia wniosku w formie elektronicznej. Już od roku Polacy mogą składać również wnioski w formie elektronicznej w przypadku potrzeby wymiany lub wyrobienia nowego dowodu osobistego.
W ubiegłym roku dowód osobisty wymieniło blisko 9 tysięcy osób, w tym sześciuset z innych gmin – jednak w większości powiatu tczewskiego.