Tv Tetka Tczew

Tetka Tczew – Twoja lokalna telewizja!

Sekretarz gminy Tczew nowym wicewójtem
Nasz Tczew

Sekretarz gminy Tczew nowym wicewójtem

Wójt gminy Tczew Krzysztof Augustyniak powołał nowego wicewójta. Została nim dotychczasowa sekretarz gminy Katarzyna Beringer-Kusio, która będzie od tej pory pełnić trzy funkcję – zastępcy wójta, sekretarza i kierownika referatu administracyjno-organizacyjnego. W oficjalnym komunikacie Krzysztof Augustyniak poinformował, że ta decyzja ma na celu wygenerowanie oszczędności wynikających z łączenia kilku funkcji.

Przypomnijmy, że na początku grudnia swoje stanowisko utracił wicewójt Tomasz Urbański, który pełnił także funkcję kierownika referatu komunalnego, a także Henryk Łucki, czyli kierownik referatu inwestycyjno-technicznego. Wkrótce Krzysztof Augustyniak ogłosi nową strukturę organizacyjną urzędu, w której dwa wolne stanowiska kierownicze zostaną powierzone w ramach awansu wewnętrznego dotychczasowym pracownikom Urzędu Gminy Tczew.

Wójt nie zdecydował się wypowiedzieć przed naszą kamerą na temat słów odwołanego Tomasza Urbańskiego. Były zastępca uważa, że decyzja o odwołaniu miałaby być spowodowana obsesją wójta na punkcie obawy o utratę stanowiska. Krzysztof Augustyniak jest przekonany, że nowo powołana wicewójt przejmie obowiązki poprzednika w sposób płynny.

Katarzyna Beringer-Kusio ukończyła wyższe studia na kierunku zarządzanie przedsiębiorstwem oraz studia II stopnia na kierunku zarządzanie administracją. W 2007 roku rozpoczęła pracę w Urzędzie Skarbowym w Tczewie, a dwa lata później w Urzędzie Gminy Tczew. W ramach pracy pozyskała dla gminy blisko 18 mln zł. Od ponad trzech lat pracuje na stanowisku kierownika referatu administracyjno-organizacyjnego. W sierpniu tego roku dodatkowo otrzymała stanowisko sekretarza gminy zastępując Henryka Łuckiego. Nowa wicewójt przekazała nam, że najważniejsza jest dla niej praca na rzecz rozwoju gminy oraz dla dobra mieszkańców, pomoc niesiona wójtowi w realizacji zadań inwestycyjnych oraz zastępstwo podczas jego nieobecności w pracy.