Jest przełom po nieudanych ubiegłorocznych przetargach. Zarówno gmina miejska jak i gmina Tczew będą realizować najważniejsze dla mieszkańców naszego miasta odcinki Wiślanej Trasy Rowerowej – gmina wybuduje, między innymi, most nad Strugą Subkowską, a miasto łącznik na Czyżykowie i dokończy trasę w obrębie osiedla Staszica.
Wiślana Trasa Rowerowa ma być dużym krajowym produktem turystycznym – szlakiem po obu stronach Wisły od jej źródeł do ujścia. W całości trasa będzie liczyć ponad 2 tys km. To projekt dofinansowany z funduszy unijnych. Gminy przez które ma przebiegać trasa są uczestnikami tego ambitnego przedsiewzięcia.
Gmina wiejska Tczew odpowiedzialna jest za odcinek trasy od Knybawy do południowej granicy miasta na osiedlu Czyżykowo oraz za odcinek od granicy miasta na północy, czyli na wale na osiedlu Staszica do granicy z gminą Suchy Dąb (Ptaszniki).
Najtrudniejszym zadaniem jest przejście nad Strugą Subkowską, czyli budowa nowego mostu zamiast obecnej zniszczonej kładki. Jego konstrukcja musi być większa i wyższa, ponieważ to teren zalewowy. Gmina Tczew ogłosiła dwa przetargi – osobno na trasy rowerowe, oddzielnie na sam most. Wójt Krzysztof Augustyniak powiedział nam jakie wpłynęły oferty.
Władze gminy zamierzają zrealizować oba zadania niezwłocznie, w piątek odbędzie się nadzwyczajna sesja rady gminy Tczew, na której zapadnie decyzja o ewentualnej korekcie budżetu umożliwiającej podpisanie umowy z wykonawcami Wiślanej trasy rowerowej.
Pomyślne informacje o WTR przekazał nam także prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki. W ubiegłym roku były ogłaszane przetargi na kolejny etap, ale oferty były nie do przyjęcia. Znane są oferty w ogłoszonym niedawno przetargu na budowę łącznika od mostku na Czyżykowie do skrzyzowania z ulicą Ceglarską oraz odcinka w obrębie osiedla Staszica od ulicy czatkowskiej przez osiedle Staszica az do wału nad Wisłą. Pobłocki w programie Pytania do Prezydenta powiedział, że jedna z ofert, jeśli spełni wymogi formalne, zostanie zaakceptowana.