Tv Tetka Tczew

Tetka Tczew – Twoja lokalna telewizja!

Koniec kłopotów w Wydziale Komunikacji
Nasz Tczew

Koniec kłopotów w Wydziale Komunikacji?

Tczewskie starostwo znalazło lekarstwo na trudną sytuację Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg, przed którym do niedawna kolejki pojawiały się od samego świtu. Starosta apeluje, by mieszkańcy, którzy chcą np. zarejestrować samochód, nie przychodzili pod budynek urzędu przed jego otwarciem.

O tej sprawie mówi już cała Polska. Jeszcze w ubiegłym tygodniu aby np. zarejestrować auto w tczewskim starostwie, niektórzy mieszkańcy ustawiali się w kolejce już o 3 lub 4 rano, mimo że urząd jest czynny od 7:30. Sytuacja ta nie jest nowa, ponieważ problem porannych kolejek w Wydziale Komunikacji jest znany od wielu lat. Dodatkowy problem w ostatnich tygodniach polegał na tym, że pojawienie się przed urzędem bardzo wcześnie rano nie gwarantowało obsłużenia. Mieszkańcy odprawieni z kwitkiem nie byli zapisywani na kolejny dzień, tylko musieli stanąć w kolejce następnego ranka z nadzieją, że tym razem się uda.

Aby zmniejszyć kolejki oczekujących i usprawnić wydawanie dowodów rejestracyjnych, w czerwcu starosta tczewski podjął decyzję o połączeniu Wydziału Komunikacji i Transportu z Wydziałem Infrastruktury Drogowej. W efekcie naczelnik tego pierwszego, czyli Zbigniew Urban, utracił swoje stanowisko, a na czele nowego Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg stanęła Maria Witkowska, dotychczasowy naczelnik Wydziału Infrastruktury Drogowej.

Mimo reorganizacji problem kolejek nie tylko nie został rozwiązany, ale i pogłębił się. Z powodu zwolnień lekarskich oraz sezonu urlopowego w minionym tygodniu Wydział Komunikacji był dla klientów przez dwa dni zamknięty.

W ostatni piątek starosta wprowadził nowe rozwiązanie, które powinno zmniejszyć problemy dawnego Wydziału Komunikacji: od 12 lipca 2019 r. rejestracja pojazdów w Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg będzie odbywała się ze wskazaniem określonego terminu wizyty.

Problemy w Wydziale Komunikacji powinny zniknąć, gdy urząd zakończy szkolenie trzech niedawno zatrudnionych pracowników, którzy będą obsługiwać klientów. W przyszłości ma również powrócić opcja rejestracji terminu wizyty przez telefon i internet. Maksymalna liczba okienek nie może niestety być powiększona.